Zubar B.V., gevestigd in 's-Gravenhage, is in november 2011 opgericht, en komt voort uit de operatorafdeling van een adult dating-website die reeds sinds begin 2006 operationeel is, zodat wij inmiddels bijna 6 jaar aan ervaring hebben. Omdat wij in eerste instantie zeer nauw betrokken waren bij deze website weten wij als geen ander hoe belangrijk het is voor een opdrachtgever dat de berichtafhandeling op een correcte wijze wordt uitgevoerd. Zubar gaat tegenwoordig verder onder de naam Yops.

Zubar Reviews

    Geen mening, maar een tip

    Nooit meer voor Zubar werken, de coaches daar dat maakt Zubar kapot!
    Die zijn zo kinderachtig zo aanvallend naar de operators iedereen vertrekt.
    Ik heb ook een mail gehad van de filosoof en ga daar geen antwoord op geven en ik ga ook zeker niet terug.

    Sterke punten
    Goede verdiensten
    nette tijdige uitbetalingen

    Zwakke punten
    Vervelende coaches
    ze doen controles, maar laat Zubar daar mee stoppen BC stuurt nu zelf af en toe een controle en dat moet meer dan voldoende zijn.
    Als Zubar dit zo gaat aanpakken, komen er veel mensen terug of in ieder geval dan blijven de mensen er.

    Kan niet oordelen

    Voor Zubar heb ik niet gewerkt, al had ik wel de mogelijkheid om bij hun te werken. De verhalen over deze organisatie heb ik echter wel vaker gehoord. Toch is het een absoluut vereiste dat je goed Nederlands kan typen. Wat dat betreft moet je dit met z'n allen doen en wordt er dus gekeken naar een uniforme schrijfstijl zodat de klant denkt enkel en alleen met de betreffende "player" te maken te hebben. Daarnaast wordt er door de Berichtencentrale kritisch gekeken hoe de operator typt, vooral de laatste tijd met invoering van hun nieuwe controlesysteem. Zubar is naar mijn weten één van de grootste partijen, zo niet dé grootste, die voor de berichtencentrale actief is. Iedere partij wordt beoordeeld door de Berichtencentrale, slechte resultaten kunnen desastreuze gevolgen hebben en kunnen zelfs een eventuele samenwerking beëindigen met de betreffende partij. Dat was even voor de duidelijkheid.
    Ik zelf werk al jaren voor Operating4u, ze kunnen soms ook wel streng zijn maar daarnaast hebben ze zeker ook opbouwende kritiek. Ik ben zelf nogal koppig en ben niet zo van de kritiek. Maar het feit dat ik al jaren voor deze partij aan het typen ben, dat zegt volgens mij genoeg. Ik heb zojuist nog even naar de verdiensten gekeken bij Zubar, die zijn in ieder geval lager dan die van Operating4u. Iedereen moet natuurlijk zelf uitmaken bij welke partij die gaat werken, het kan mee of tegenvallen. Sommige mensen zijn lyrisch enthousiast over de ene partij, terwijl de andere partij de grond in wordt gestampt, of andersom. Het is maar net wat je persoonlijk prefereert. Het fijne is wel dat je kan stoppen wanneer je wil, totaal geen verdere verplichtingen hebt, en je eigen tijd kan indelen. Probeer het anders is een keer bij een andere partij. Succes ermee.

    Sterke punten
    Geen mening, maar controle is noodzakelijk

    Zwakke punten
    Geen mening

    Tsja...

    Ik zie hier veel positieve en negatieve reacties staan, ik denk dat de mijne er een beetje tussenin hangt.
    Ikzelf ben anderhalf jaar werkzaam geweest voor Zubar, maar het laatste half jaar werd het plezier in het werken steeds minder. Ik zit al sinds 2004 in de erotische wereld dus ik durf wel te zeggen dat ik de klappen van de zweep ken. Helaas werd Zubar steeds competitiever naar de andere bedrijven toe, die natuurlijk ook gewoon hun boterham willen verdienen. Berichten als: Laten we zien dat we de beste zijn en dat we het alleen wel kunnen draaien vlogen je om de oren, ook werd het erg aangemoedigd om operators van andere bedrijven te 'verlinken' als ze in jouw ogen hun werk niet goed genoeg deden. Dus moest je tussendoor ook nog vele screenshots maken en versturen. Dat kost tijd en daarom ook geld. Ik zag een mailtje van Astrid voorbij komen, dat was ook mijn coach en elke drie weken kreeg ik precies dezelfde beoordeling van haar: je schrijft hartstikke leuk, je Nederlands is perfect, mannen reageren altijd terug op je maar je berichten zijn te kort dus is het niet goed genoeg. Nou sorry hoor, ik ben dus daadwerkelijk niet van plan om bij elk berichtje te gaan kijken of ik de 225 tekens wel of niet haal want reageer maar eens met 225 tekens op een berichtje waar alleen ok in staat. Ik geef het je te doen... Op een gegeven moment was ik het gemekker over de lengte van mijn berichten meer dan zat en heb ik om een andere coach gevraagd, dat was niet mogelijk dus ben ik er per direct mee gestopt, heb een ander bedrijf een sollicitatieformulier ingestuurd en mocht meteen beginnen. Daar werk ik nu met erg veel plezier, alles is veel losser, ze zitten niet continue in je nek te hijgen en ze waarderen het personeel dat ze hebben. Ik moest overigens wel lachen toen ik anderhalve maand geleden een mail kreeg van, jawel, Zubar, met de vraag of ik misschien terug wilde komen. Thx but no thx guys.

    Geen klachten!

    Mensen zeuren altijd! En ik kan je zeggen dat ik helemaal geen problemen met ze heb. Vind het een leuk team, en verdien me extra. Betaling nooit geen probleem. Verder goed geholpen door de coaches, ben nieuw in het vak en ben echt goed geholpen. De verbeter punten is toch alleen maar goed? Of denken jullie dat het bedrijf je gewoon laat gaan? En zo makkelijk geld kan verdienen?

    Sterke punten
    Goede betaling
    Goed Team
    Goede verdiensten
    Je wordt perfect begeleid.

    Zwakke punten
    Geen bonusdagen.
    Verder kan ik niks bedenken.

    DUH

    Hoe moeten we positieve reviews geloven? WE HEBBEN HET OVER PROFESSIONALS IN HET VERSTUREN VAN NEP-BERICHTEN! Ik zou zeggen; geloof enkel de negatieve berichten hier. Zeker aangezien ik in de positieve veel in schrijfstijl meen te herkennen.

    Sterke punten
    ach....

    Zwakke punten
    where to begin...

    Haha leuk die reacties van de coaches

    Ik moet altijd zo lachen om revieuws van mensen met de positieve ervaringen en zeker nadat Sylvia de mail eruit had gestuurd over deze revieuws... Opeens komen de revieuws binnen... Tuurlijk past jullie tong wel in haar anus te slijmen en te doen? Niemand trapt daarin!!! Op de andere site staan 200 slechte revieuws over jullie!! Zegt al meer dan genoeg!!! Deze revieuw pagina begint nu pas te lopen!!! Zubar is gewoon slecht.. En nu zeker nu iemand jullie klanten erop heeft gewezen dat jullie profielen nep is... !!! Geen wonder dat er een sollicitatie stop is... Er zijn geen genoeg inkomende berichten meer voor de operators... Ach ja je moet toch wat verzinnen naar je operators toe!

    Goed bedrijf

    Ik werk nu al een aantal jaren voor Zubar, op verschillende chats en met verschillende coaches. En het enigste wat ik kan zeggen is dat Zubar een goed bedrijf is.

    Als mensen gaan klagen over Zubar dan ligt het toch echt aan hun zelf en niet aan Zubar, ze zullen het zelf wel fout doen.

    Ik krijg niet wekelijks een controle mail of "gezeik". Misschien omdat ik gewoon de paar regels die ze hebben ook hanteer en ervoor zorg dat de werk die ik lever naar gevraagde kwaliteit is.

    Als je gaat werken voor Zubar krijg je hun huisregels voorgelegd en wat hun verwachten van je (minimum van 200 verwerkte berichten per week) en dit accepteer je zelf! Niemand die je dwingt. Als het je niet bevalt, accepteer het dan ook niet. Ga dan achteraf ook niet klagen ik krijg maar 10 cent voor een berichtje want dit wist je en heb je zelf geaccepteerd.

    Zubar is altijd op tijd met de betalingen. Ze zijn ook goed met de communicatie. Als je een mail ontvangt van hun en ze vragen specifiek of je een bevestiging wilt sturen, neem dan die 2 minuten de tijd om het ook te doen. Dit is gewoon fatsoen!

    Je bepaald altijd nog zelf wanneer en hoeveel je werkt op een dag, heb je voorkeur aan de middag dan doe je het in de middag, heb je voorkeur aan de avond dan doe je het in de avond, etc etc.
    Het is inderdaad zo, dat als je op skype aangemeld staat (afwezig of niet) en het is erg druk op de chat waar jij typt dat het kan voorkomen dat ze vragen of je wat tijd hebt om wat extra bij te typen. Dat doen ze omdat Zubar natuurlijk de top wil zijn van alle bedrijven die voor die chat werken, wat in mijn ogen ook logisch is. Het wil ook zeggen dat als je op afwezig staat dat ze ook wel weten dat je er waarschijnlijk niet bent en niet verwachten dat je ook meteen reageert. Ze kunnen het natuurlijk altijd vragen, het wil ook niet zeggen dat je dan ook moet werken, die keuze is altijd nog aan jezelf!

    Ik kan Zubar zeker wel aanraden als je een extra centje wilt hebben of nodig hebt. Het is een goed en betrouwbare bedrijf!




    BELANGRIJK: Dit is enkel mijn ervaring met Zubar, de mening op basis van ervaring van één persoon. Ieder ervaart het op zijn eigen manier en heeft recht op zijn eigen mening. Dit is dus de mijne!

    Sterke punten
    Op tijd betalingen
    Goede communicatie
    Bonussen voor extra inzet
    Doorgroei mogelijkheden (beperkt, maar zijn er wel)
    Vrijheid!

    Zwakke punten
    Ieder bedrijf heeft wel zo zijn min puntjes, ik kan me op dit moment niet echt eentje bedenken eerlijk gezegd.
    En mocht je tegen een minpuntje aanlopen kun je dit natuurlijk ook altijd bespreken met je coach of supervisor om er een oplossing voor te vinden.

Deze website is niet meer actief

Schrijf een review