Zubar - 58 Reviews

Last updated: 12 mei 2017
Zubar Logo

49.1% aanbevolen, 58 Reviews

  1. Zubar
  2. Zubar Reviews
  3. Schrijf ook een review over Zubar

Niet tevreden over Zubar? Probeer dan eens ContentMods.

Zubar

Zubar B.V., gevestigd in 's-Gravenhage, is in november 2011 opgericht, en komt voort uit de operatorafdeling van een adult dating-website die reeds sinds begin 2006 operationeel is, zodat wij inmiddels bijna 6 jaar aan ervaring hebben.
Omdat wij in eerste instantie zeer nauw betrokken waren bij deze website weten wij als geen ander hoe belangrijk het is voor een opdrachtgever dat de berichtafhandeling op een correcte wijze wordt uitgevoerd.

Zubar gaat tegenwoordig verder onder de naam Yops.

Deze website is niet meer actief!

Zubar Details

Hits: 3919

URL: http://www.zubar.nl/

Categorieën: Chat Operators

Reviews: 58


Zubar reviews (58):

Zubar - Veel betere studios!!! directthuiswerkchat is betr

0

Review:
Niet aan beginnen heb overal gewerkt en overal hetzelfde.. Minimaal berichten 250 red je het niet dag geld! Ben nu werkzaam voor directthuiswerkchat geen minimale aantallen altijd betaald ongeacht je bedrag van factuur!!

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Alles

opertje beveelt Zubar NIET aan bij vrienden/bekenden

Zubar - Zubar overgenomen door Yops.nl is oplichting!

1

Review:
Zubar is overgenomen door Yops, zeggen ze...
Yops is te vinden op hetzelfde adres als zubar.

Zoiets als dit is maar om 1 reden, onder bepaalde verplichtingen uitkomen.

Fabian is dus een oplichter en iedereen die hier aan meewerkt ook.

Voor dit soort personen wil je toch niet werken? Dit soort mensen vertrouw je toch niet met je financiele gegevens en een kopie van je legitimatiebewijs?

Hoe lang zal het duren voor Yops.nl "overgenomen" gaat worden om weer onder financiele verplichtingen uit te komen?

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Oplichting

Ano Niem beveelt Zubar NIET aan bij vrienden/bekenden

Zubar - Zubar, werken voor een slavenloon.

0

Review:
Ik heb een halfjaartje voor Zubar gewerkt ongeveer, en ik moet zeggen dat het in het begin wel beviel. Ze hadden leuke bonusdagen, en ik tikte dan ook zomaar 500-1000 berichten weg in de week, een leuke bijverdienste dus. De berichten bleven dan ook binnen komen en dat was erg prettig.

Na een poosje veranderde Zubar ineens van systeem, en gingen zij allerlei aanpassingen doen. Alsof dat nog niet genoeg was, ging Zubar oude werknemers paaien om terug te komen in mails. (Dit weet ik omdat iemand die ik kende daar ooit gewerkt had, en die mail ontvangen had) Hierna kon ik maar blijven wachten op berichten, en als ik dan berichten kreeg waren het ellenlange berichten waarin klanten ontzettend moeilijk deden.

Ik heb hierna zelf ontslag genomen, omdat ik amper nog aan 200 berichten per week toe kwam, en ik er geen vrije tijd meer aan overhield.

Ik werk nu met veel plezier voor Operatormatch, en ik kan het zeer aanraden bij iedereen. De staffels zijn lager dan bij Zubar, maar in de tijd dat ik 1 bericht verwerkt had bij Zubar, verwerk ik er hier 10. Ik heb totaal geen stress van wachten, en ik hoef wonder boven wonder ook bijna nooit vervelende berichten te beantwoorden!

Ik heb mijn eerste controle bij Operatormatch ook gehad, en er was totaal NIETS aan op te merken, terwijl ik bij Zubar allang gezeik om de kop had gehad van je doet dit/dat niet goed.

Ik raad iemand die dit thuiswerk wil gaan doen dan ook niet aan om bij Zubar te gaan werken, je stopt tijd in iets dat je veel ergernis en gezeik op kan gaan leveren. Het lijkt misschien heel mooi omdat het een bedrijf is met naam, maar trap daar AUB niet in, je kunt veel meer verdienen bij andere thuiswerkbedrijven.

Sterke punten:
Uitbetaling altijd op tijd

Zwakke punten:
Verandert vaak van systeem.
Weinig inkomende berichten.
Coaches zeiken over het minste of geringste.
Berichtenverwerking gaat erg traag, in tegenstelling tot andere thuiswerkbedrijven.

Anonymous beveelt Zubar NIET aan bij vrienden/bekenden

Zubar - Zubar, een dikke afrader

0

Review:
Werken voor Zubar is een vreemde ervaring.

Ten eerste wordt er van je verwacht dat je een soort verhaspeld Nederlands typt, waarin continu de benadrukte persoonsvorm wordt gebruikt.

Dan krijg je zinnen als "Weet jij al wanneer jij klaar bent met jouw werk en wat jij vanavond gaat eten?" waardoor ik meerdere malen de vraag kreeg van klanten of we wel Nederlands waren en niet uit het buitenland kwamen oid.
Geen idee hoe ze erbij komen dat dit correcte grammatica is maar als je dat niet aanleert word je erop afgerekend.

Elke week krijg je controle van jouw zogenaamde coach, in de vorm van een mail die steeds hetzelfde template gebruikt en grappig genoeg ook wemelt van de taalfouten.
"Je benaderd de klanten..." "Je verteld de klanten..." In plaats van benadert en vertelt. Stam plus T en tegenwoordige tijd hoort ineens ook niet meer bij de Nederlandse taal en ook de inwerkmailtjes die je van tevoren krijgt staan bomvol fouten.
Voor een bedrijf dat de nadruk beweert te leggen op ABN komt dit erg klunzig en onprofessioneel over.

De wekelijkse controle bestaat uit een snelle check die jouw coach doet via een systeem dat ziet of je bepaalde woorden/zinnen vaak gebruikt en of je allerlei nutteloze informatie wel in het logboek noteert.
Als je een paar keer een bericht afsluit met "Groetjes" of "Kusjes" dan springt dat eruit en word je hierop gewezen door jouw coach. Elk berichtje moet uniek zijn en er mag nergens sprake zijn van herhaling.

Naast een antwoord typen naar de klant (van minimaal 75 tekens plus 1 open vraag, ongeacht wat de klant stuurt) moet je ook nog eens een log bijhouden van alle details die de klant jou vertelt. Dat gaat van de woonsituatie, hobbies, seksuele voorkeuren van de klant tot aan uiterlijke kenmerken zoals de kleur ogen. Allemaal dingen die niet relevant zijn voor een snelle berichtenwisseling maar die wel allemaal genoteerd moeten worden in aparte categorieen waar je weer aparte vensters voor moet openen zodat Zubar dankzij jou een profiel krijgt van de klant.

Hiervoor krijg je dan tien cent.

Het kan goed zijn dat je uren achter de PC zit en maar tien berichten krijgt omdat het te druk is.
Al met al raad ik Zubar af, er zijn veel betere platforms waar je niet alleen meer verdient maar waar je ook gewoon normaal Nederlands kunt typen en prettig contact hebt met coaches/supervisors.

Het is vreemd dat Zubar nog bestaat, ik vermoed dat ze teren op een bepaalde naamsbekendheid waardoor veel mensen er als eerste mee in contact komen.
Zubar saboteert zichzelf van binnenuit door de nadruk te leggen op pietluttigheden en door een enorm gebrek aan collegialiteit. Een negatieve sfeer die wordt veroorzaakt door de coaches en supervisors en het is jammer dat de opdrachtgever hier (waarschijnlijk) niet van op de hoogte is.
Zonde, want dit is een concept waarmee nog steeds veel te verdienen valt. Gelukkig komen er steeds meer bedrijven die hier wel goed op inspringen.

Als je overweegt om voor Zubar te werken zou ik je aanraden om nog even verder te zoeken.

Sterke punten:
Op tijd betaald

Zwakke punten:
Onredelijke eisen
Zeer onprofessionele supervisors/coaches
Te lage verdiensten vergeleken met andere platforms

Rene beveelt Zubar NIET aan bij vrienden/bekenden

Zubar - Slecht

4

Review:
Al een eeuwigheid geleden heb ik voor zubar gewerkt, ben hier toen weggegaan met een reden. De reden is verder niet relevant. Vorige week heb ik besloten om weer eens te kijken hoe het nu bij zubar is. Ik heb een mail gestuurd, en het duurde echt nog ruim 4 dagen voordat ik een reactie kreeg. Het kwam er eigenlijk op neer dat ik niet welkom was, omdat zij teveel zouden twijfelen en mijn berichten waren niet goed genoeg, en dat terwijl mijn berichten door de controles altijd goed waren bevonden zeg maar gewoon perfect. Mij maakt het verder niet uit want ik heb Zubar niet nodig. Maar het leek mij weer leuk om terug te gaan naar het oude stekkie. Nou ik ben blij dat ik niet meer welkom ben, het gevoel was toen toch wel goed om weg te gaan.

Sylvia ga vooral zo door met jouw botte hartelijkheid.

Sterke punten:
Op tijd uitbetaling
Genoeg tik mogelijkheden

Zwakke punten:
Sylvia en coaches
Teveel controles
Komma neukerij

Anoniem beveelt Zubar NIET aan bij vrienden/bekenden

Zubar - Raar bedrijf

5

Review:
Ik denk dat Zubar Sylvia er uit moet donderen en er nieuwe coaches in moet zetten!
Sylvia maakt de Chat stuk! Coaches kunnen hun gang gaan omdat Sylvia hun de veren in hun reet steken!
Zubar loopt lang zo goed niet meer als voorheen en dat is overduidelijk te merken!

Vriendin van mij heeft van de week zich proberen aan te melden maar tot op de dag van vandaag geen reactie terug gekregen van die Sylvia! Ook heeft zij een mail naar Zubar zelf gestuurd met of ze nog operators nodig hadden hier ook niks op terug gekregen! Zubar heeft dringend operators nodig zeggen ze steeds maar op mensen terug reageren die zich aanmelden ho maar!! Trieste gedoe daar! Wil je goed verdienen ga dan voor Cutey Chats werken standaard 15 cent per bericht en 2 cent bonus na 20:"0 uur. Dus niet eerst tikken voor 10 cent als bij Zubar maar al gelijk berichten weg tikken voor 15 Cent! Ook wekelijkse betalingen!!
Dat motiveert echt! Daar kan Zubar een voorbeeld aannemen!

Sterke punten:
Wekelijkse betaling.

Zwakke punten:
Sylvia moet weg! Zij verpest het voor iedereen en ook voor Zubar zelf!

Irritante Coaches!

Zeiken over: We, Wij,Jij,jou,Jouw etc!

Operators die werken voor Zubar zijn geen mensen maar een Getal/Nummer

Heb je een klacht over Sylvia en spreek jij daar Zubar zelf op aan dan spelen ze dat altijd door aan Sylvia en krijg je ten alle tijden een soort van Dreig mail terug!

Dus Zubar willen jullie dat jullie oude werknemers/operators terug komen Ontsla Sylvia en zet er nieuwe coaches in! Zoals het nu is kom ik Niet terug en wil ik daar ook geen mail meer over ontvangen!!!!!



Loto beveelt Zubar NIET aan bij vrienden/bekenden

Zubar - Zubar

6

Review:
Tja, Zubar, wat moet ik daar eens over zeggen.

Toen ik er net werkte vond ik het echt fantastisch. Ik had een leuke coach, ik ging goed met mijn berichten op Berichtcentrale, kreeg weinig verbeter punten en ze waren zo tevreden met mijn typen dat ik na zes dagen al een andere chat erbij mocht nemen (X-club heette die volgens mij). Ik was helemaal happy en ook erg gemotiveerd.

Maar toen begon het ineens. Ik kreeg een andere coach, de reden weet ik niet eens meer... volgens mij was er niet eens een reden! Deze coach was mwah, ze was niet verkeerd, maar ook niet zoals mijn allereerste.

naja, okee, vooruit dan maar. Ik ging gewoon door hoe ik gewend was, typte berichten met veel tekens en dacht dat ik toch wel de goede richting op ging. Maar ja, na elke week kreeg je een soort rapportje over de week. Ik kreeg screenshots met rode kaders van woorden (me/je/we) wat toch écht niet kon hoor! Het is jij, mij, wij.

Ook mocht ik niet de zogenoemde opvulling doen. Moest alles op de kleinste vorm houden. Dus geen 'oooooh, hahahah, xxxx', nee het was 'oh, haha, xxx'.

Okee, sorry hoor!

Oh en dat stomme van 'reageer op deze e-mail vóór 21:00 uur op die en die dag'. Jeetje, mensen hebben ook nog een leven naast de chat.

En dat je verplicht was elke week 200 berichten moest halen. De eerste twee weken ging dat wel want ik was vrij, maar toen mijn andere verplichtingen weer begonnen, zat ik soms zondagnacht nog fanatiek te typen om maar op de 200 te komen. Als ik dat niet had, oei oei oei, dan moest dit aan de zogenoemde 'hogerhand' worden verteld. Nou, oei, broei, wat was ik bang. En naast dat werd je profiel gelijk op inactief gesteld, ik vond het allemaal een beetje kleuter gedrag.

Ook mocht je op zaterdag, maar vooral zondag, je niet afmelden, want dan dacht Zubar dat je dat deed omdat je die kut 200 berichten niet haalde.

En door al die grammaticale regels en de hoeveelheid tekens die Zubar toch wel verplicht stelde, duurde het soms net te lang om alles te checken waardoor het bericht bij Berichtcentrale verviel en ik die tijd voor niks had getypt.

Maar het ergste vond ik nog wel dat er een erge persoonlijke situatie voorkwam en ik voor onvoorziene tijd even niet aanwezig kon zijn, en ik netjes had gevraagd of mijn account even op pauze kon worden gezet totdat het weer beter ging. Nou dat werd niet zo makkelijk aangenomen, want daar was die pauze status niet voor hooooor. Het was of ik zou gewoon elke week mijn target halen, of ik werd ontslagen... mijn keuze was daarin makkelijk.

Na al dit negatieve, vond ik wel dat het bij Zubar prima geregeld was omtrent de betalingen. Elke maand kreeg ik netjes en op tijd het geld op mijn rekening gestort.


Sterke punten:
Uitbetaling was altijd op tijd
Soms extra bonus bij feestdagen

Zwakke punten:
Mierenneuken om grammatica
Wisselen van coach
Geen reactie op vraag andere chats
Verplichte target van 200 berichten
Dreigen met 'hogerhand'

Essie beveelt Zubar NIET aan bij vrienden/bekenden

Zubar - Zubar ? NOOIT MEER! kun je beter Zumba gaan spelen

0

Review:
Heb ook voor zubar gewerkt, even alles op een rijtje:

Bij Zubar B.V. kun je al zeer snel beginnen als chat-operator, waarbij je (erotische) berichten van onze klanten beantwoord, en alleen werkt wanneer je daar zelf tijd en zin voor hebt!

er staat "en alleen werkt wanneer je daar zelf tijd en zin voor hebt!"

Conclusie: het is alles behalve dat. want de coaches komen meteen met

"je bent VERPLICHT 200 berichten per week moet versturen anders word je op inactief gezet"

De vraag luid dan, Wanneer heb je dan er tijd voor als je meer dan 40 uur in de week werkt? zit je dan op de zondag uren achter de pc met tegenzin te typen omdat je de 200 berichten MOET halen. Zoveel uren en zo weinig betaald krijgen. Voor elke scheet of je nou een komma vergeet of JE / ME / WE schrijft in plaats JIJ / WIJ heb je de coach meteen in je nek hijgen met "Het regent klachten over jou ABN's" sorry hoor maar vele operatoren schrijven met JE / ME / WE. Jou opdracht is om die klant aan de PRAAT te houden, who cares of je dat nou met WE / JE / ME of WIJ / JIJ doet??? die gasten zijn zo wanhopig daar echt niet op gaan letten hoor. Ik zag het probleem eigenlijk niet maar goed. Dan elke week gezeik op skype met klachten je doet nooit iets goeds.

toen had ik gezegd, weetje wat jongens doe die rotzooi maar lekker zelf dan als je het zo goed beter weet. Daar was ik snel klaar mee met die coaches. Zovele uren , zovele drama , zovele stress en afgezeikt te worden voor slechts 10 cent per bericht? is het mij niet waard. Hun verdienen bakken geld door ons en wij krijgen maar 10 cent ervan. Zijn zat andere sites die niet zo idiotische controles doen en zelfs beter betalen. wtf 200 berichten per week is bijna onhaalbaar als je meer dan 40 uur per week moet werken. Kreeg ook een mail met of ik terug komen wou en op welke voorwaarde ik alleen terug zou willen komen. Dacht bij me eigen krijg de tering maar. Ik denk dat zubar probeert oude operatoren terug te winnen omdat ze merken dat de huidige operatoren langzaam een voor een vertrekken bij zubar omdat hun echt onbeschoft en respectloos zijn naar de operatoren. En proberen ze op deze manier de oude operatoren terug te winnen omdat ze gewoonweg operatoren te kort komen. Zelf schuld. Ik ga alleen terug als hun coulanter zijn beter verdiensten bieden en zelf de aantallen berichten bepalen mag en geen gezeik krijgt om elke scheet. voor 10 cent ga ik daar niet meer terug.

Sterke punten:
Betalen op tijd uit

Zwakke punten:
Teveel eisend
Gefrustreerde coaches
Je word afgezeikt bij elke scheet (gepaard met kritiek)
je bent verplicht 200 berichten per week te doen
Ze zijn grof onrespectvol en toleranties weder medewerking (collegiaal) kan je vergeten

Branco beveelt Zubar NIET aan bij vrienden/bekenden

Zubar - Geen mening, maar een tip

3

Review:
Nooit meer voor Zubar werken, de coaches daar dat maakt Zubar kapot!
Die zijn zo kinderachtig zo aanvallend naar de operators iedereen vertrekt.
Ik heb ook een mail gehad van de filosoof en ga daar geen antwoord op geven en ik ga ook zeker niet terug.

Sterke punten:
Goede verdiensten
nette tijdige uitbetalingen

Zwakke punten:
Vervelende coaches
ze doen controles, maar laat Zubar daar mee stoppen BC stuurt nu zelf af en toe een controle en dat moet meer dan voldoende zijn.
Als Zubar dit zo gaat aanpakken, komen er veel mensen terug of in ieder geval dan blijven de mensen er.

Zubar - Zubar is niet zo leuk om voor te werken

0

Review:
Ik ging toch even googlen waarom ik als ex werknemer van Zubar ineens een mail krijg van ene filosoof in bedrijf in opdracht van Zubar. Dit is toch heel vaag?
Toen ik zag dat meerdere mensen hebben gehad, zit ik vol woede. Hoe durven ze mijn mailadres aan anderen door te geven zonder mijn toestemming. Dit kan toch helemaal niet? Wat doen ze dan met onze adresgegevens?

Mijn advies, NIET reageren op de mail. Dit voelt niet goed.

Ik ben zelf ook bij zubar weggegaan om hun arrogante coaches die om elke punt of komma commentaar hebben. Bij elk berichtje krijg je weer zo een mail waardoor je echt onzeker wordt. Iedereen vertrekt bij zubar en gaat naar een ander bedrijf.

Ik werk nu met heel veel plezier voor Operatormatch en heb daar nooit gezeur. Ze laten iedereen in hun waarde.

Sterke punten:
Betalen op tijd uit.

Zwakke punten:
arrogante coaches
zeer strenge controles die vaak nergens op slaan
geven mailadressen en wie weet meer door aan anderen

Lina beveelt Zubar NIET aan bij vrienden/bekenden


Home » Chat Operators » Zubar